Selasa, 9 Disember 2014

ZIKIR PAGI DAN PETANG



Assalamualaikum.....

Mencari amalan-amalan yang sahih untuk kita amalkan dalam kehidupan seharian kita adalah penting. Contohnya amalan zikir-zikir harian yang sahih dari amalan Nabi Muhammad S.A.W.

Saya tertarik untuk berkongsi dengan anda semua dua buah buku kecil tetapi besar manfaatnya. Hasil susunan dua tokoh besar iaitu Al Imam As Syahid Hassan Al Banna dan Dr. Abdul Basit Bin Haji Abdul Rahman.

Yang seronoknya buku kecil ini murah, Buku Al-Mak'thurat kecil (RM3.00 bagi 3 buah (seikat)) manakala Buku Zikir Pagi Dan Petang (RM4.00 sebuah)...tetapi hasil dari mengamalkan salah satu atau kedua-duanya Insya Allah anda tidak rugi. Amalan yang sahih dari Rasulullah S.A.W. Jadikanlah amalan untuk mendinding diri daripada sihir, ilmu hitam, gangguan iblis dan sebagainya. Selain itu juga agar kita mendapat rezeki yang diberkati, dan yang paling penting sekali agar kita mendapat rahmat Allah dan Allah mengampunkan dosa-dosa kita.

Alangkah indahnya jika kita dapat mengadakan usrah-usrah kecil bersama-sama ahli keluarga, rakan-rakan, pekerja-pekerja dengan membacanya dalam masa lebih kurang 15 minit sahaja sebelum memulakan kerja di awal pagi dan selepas berakhirnya waktu kerja selepas solat asar. Kita boleh berbual-bual, bersyarah malah bermesyuarat berjam-jam lamanya tanpa rasa jemu, namun takkan berzikir dengan zikir-zikir yang ma'thur sebegini kita berasa jemu.

Barangkali ada yang menganggap perkara ini kecil. Tetapi jika Allah mahu memberi Rahmatnya kepada kita Allah tidak menilai perkara itu kecil atau besar tetapi Allah memandang kepada keikhlasan kita.

Saya kadangkala terfikir...banyak orang yang menghantar "amaran-amaran" di dalam whatsapp, facebook, tweetter dan sebagainya berkaitan dengan perkara-perkara yang akan mendatangkan mudarat jika kita "baca" atau kita "dengar". Contoh; "jangan angkat telefon apabila mendapat panggilan dari nombor berikut 01............. nanti anda akan di pukau. Atau ada juga yang menghantar "jangan baca message yang berbunyi ................... nanti anda dipukau". Mengapa perkara-perkara seperti itu yang perlu kita besar-besarkan, sedangkan ada amalan-amalan yang benar-benar memberi manfaat serta sahih buat diri, keluarga dan umat kita tidak besar-besarkan. Amalan-amalan wajib dan amalan-amalan sunat yang sahih kita tangguh-tangguhkan atau kita abaikan. Bukankah ianya memberi kerugian? Jika kita kaitkan dengan firman Allah dari surah al Asr, memang tepat sekali.






 Jadi  kini pilihan di tangan kita. Mari kita bersama amalkan..TAZKIRAH UNTUK DIRI SENDIRI.

Ya, bagi memudahkan anda mendapatkannya tanpa perlu bersusah payah ke kedai buku...(kecuali kedai buku tersebut hampir dengan rumah anda) Sila klik di link yang dipaparkan di bawah gambar buku tersebut untuk membuat tempahan.


http://www.stormreaders.net/nProductCode=TBBK1149/bestari


http://www.stormreaders.net/nProductCode=TBBK1107/bestari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan